ساخت نرم افزار و مچ بند هوشمند برای نابینایان در کشور

یک گجت پوشیدنی دوطرفه ساخته شده که با تکیه بر فناوری خودروهای خودران افراد نابینا را هنگام تردد در خیابان های شهر راهنمایی می کند.

خودروهای خودران به طور معمول از دوربین هایی برای جلوگیری از برخورد با یکدیگر یا عابران پیاده استفاده می کنند.

استارت آپ سوئیسی این گجت پوشیدنی را ابداع کرده که روی شانه ها قرار می گیرد و به طور بی سیم به یک هدفون طرف ثالث متصل می شود.

این شرکت توصیه می کند کاربران از نوع هدفون هایی با قابلیت هدایت استخوانی (bone conduction) استفاده کنند تا گوش های کاربران باز بماند و آنها بتوانند سروصدای محیط را بشنوند.

دو دوربین مادون سرخ ۳ بعدی جلوی گجت ثبت شده که چشم اندازی ۱۷۰ درجه ای از خیابان پیش روی کاربر فراهم می کند. از سوی دیگر یک نرم افزار مجهز به هوش مصنوعی نیز در میکروپردازشگرهای دستگاه یکپارچه شده و قادر به شناسایی ۱۰ نوع شی متحرک و ثابت در تصاویر ویدئویی است.

به این ترتیب سیستم با ردیابی مسیر این اشیا یا کاربر خطر برخورد را تعیین می کند. اگر پیش بینی شود برخوردی در این زمینه رخ می دهد، به وسیله سیگنال صوتی در هدفون ها به کاربر هشدار داده می شود. به عنوان مثال اگر مانع در سمت چپ کاربر باشد، سیگنالی در گوش چپ او شنیده می شود.

همچنین می توان از این گجت پوشیدنی برای مسیریابی مبتنی بر جی پی اس نیز استفاده کرد. سیگنال های مختلفی به کاربر نشان می دهند چگونه و در چه جهتی حرکت کند.

یک بار شارژ باتری لیتیوم یونی گجت ۹۰۰ گرمی برای ۶ ساعت استفاده کافی است. البته کاربر نابینا باید گجت را همراه عصای سفید استفاده کند و این ابزار جایگزین آن نمی شود.

این شرکت هم اکنون تصمیم دارد با کمک داوطلبان نسخه فعلی گجت پوشیدنی را در دنیای واقعی آزمایش کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *